3 vasaros taisyklės vaikui: rutina, šepetėlis, skanėstai

3 vasaros taisyklės vaikui: rutina, šepetėlis, skanėstai

Jums ir Jūsų šeimai reikia pertraukos, o ir mokykla vasarą neegzistuoja! Šeimos kelionės, sportas, kitos pramogos – visa tai dalykai, kuriais vaikai gali mėgautis vasaros atostogų metu.

Tačiau nepamirškite, kad vasara yra tik pertrauka, o ne visiška laisvė nuo visų pareigų. Gerai šiek tiek pabėgti nuo kasdieninės rutinos, tačiau net ir atostogaujant svarbu laikytis tam tikro režimo. Pateikiame Jums 3 punktus, kurie padės Jums ir Jūsų vaikams mėgautis vasara, neprarandant sveikos šypsenos.

1. Laikykitės nuoseklumo.

Nors vaikai gali bandyti įtikinti Jus kitaip, jiems geriau, kai įsivyrauja rutina. Nieko blogo vasarą nusižengti ir sulaužyti miegojimo taisykles, tiesiog įsitikinkite, kad Jūs ir Jūsų atžalos poilsiui skiriate ne mažiau kaip 8 valandas.

2. Pradėkite nuo šepetėlio.

Taip, miegas – vienas iš geriausių vasaros teikiamų malonumų vaikams. Nenuostabu, kad paaugliai atostogų metu miega daugiau nei per mokslo metus. Tačiau, kai tik pabundama iš saldaus vasaros miego, reikia skubėti į vonią ir skirti laiko dantims. Kodėl? Štai jums atsakymas: kol miegate burnoje pagaminama mažiau seilių ir ji išdžiūsta. Šis seilių sumažėjimas skatina bakterijų dauginimąsi. Geri rytiniai įpročiai, nepaisant to, jog dabar vasara, padės atsikratyti po nakties miego susikaupusių bakterijų ir išvengti problemų.

3. Sudarykite saldžius sandorius.

Ledai, cukraus vata, saldainiai – yra tik keli vasaros skanėstai. Kaip žinia, cukrus yra didelis priešas vaikų dantims. Tačiau vietoje to, kad vengtumėte saldumynų, tiesiog pabandykite apgauti vaiko skonio receptorius. Išbandykite džiovintus vaisius, medų ir hematogeną.

Džiovinti vaisiai. Juose yra daug maistinių skaidulų, geležies, kalcio, C, P, B grupės vitaminų, provitamino A – karotino, mineralinių druskų (ypač kalio), įvairių mikroelementų. Džiovinti vaisiai stiprina organizmo atsparumą ir saugo nuo streso.

Medus – natūralus saldiklis. Didžiausią medaus dalį sudaro gliukozė (34 proc.) ir fruktozė (apie 40 proc.). Be šių angliavandenių, meduje gausu mineralinių medžiagų: geležies, kalio, kalcio, magnio, natrio, vitaminų B1, B2, B6, C ir pantoteno rūgšties, kurios saugo organizmą nuo ligų.

Visų rūšių Lietuvoje prekiaujamuose hematogenuose yra vitamino C. Hematogenas su linų sėmenimis turi dar ir B grupės vitaminų. Vitaminas C ir B grupės vitaminai padeda geriau įsisavinti geležį ir baltymus, o tai stiprina organizmą.

Ar reikia atsisakyti ledų? Nebūtinai. Rekomenduojame vaikams pagaminti ledų iš trintų uogų bei jogurto. Trintų uogų ledams Jums prireiks stiklinės mėgstamų uogų: braškių, žemuogių, mėlynių, aviečių, šilauogių. Su plaktuvu ar trintuvu sutrinkite uogas iki vientisos konsistencijos ir supilkite į ledų gaminimui skirtus indelius.

Kitas būdas – leiskite vaikams išsirinkti savo mėgstamo skonio jogurtą. Jogurtą įdėkite į ledams skirtą indelį ir sušaldykite.  Galite tai pagardinti įvairiomis uogomis. Maža gudrybė: ledai atrodys gražiau, jei padarysite juos kelių sluoksnių. Sušalus pirmam sluoksniui, užpilkite kitos spalvos.

Pamirškite rūpesčius, tačiau ne savo mažųjų kasdieninę rutiną!